Ramowy rozkład dnia GRUPA BIEDRONKI – 4 latki
6.30 – 8.30 – Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, wykonywanie zadań indywidualnych, zabawy badawcze, aktywność w kąciku książki, czynności porządkowo – gospodarcze, pomoc w przygotowaniu zajęć. Ćwiczenia poranne.
8.30 – 9.00 - Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
9.00 – 9.20 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe lub zestaw ćwiczeń gimnastycznych porannych, ćwiczenia zmysłowe, logopedyczne (oddechowe, artykulacyjne); monitorowanie rozwoju dzieci, praca wyrównawcza; utrwalanie poznanych treści (wierszyków, rymowanek, piosenek itp.)przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć.
9.20-9.40 Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego, język angielski.
9.40 – 10.15 – Zabawy ruchowe. Zabawy podejmowane z własnej inicjatywy dzieci. tematyczne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
10.15 – 10.45 – Zabawy i gry sportowe oraz zabawy zorganizowane i swobodna na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki.
10.45 – 11.00 – Czynności porządkowo – higieniczne. Przygotowanie do obiadu.
11.30 – 12.00 – Obiad . Czynności samoobsługowe, ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Pogadanki na temat prawidłowego odżywiania.
12.00 - 12.15 – Odpoczynek poobiedni kwadrans na bajkę, relaksacja.
12.15 – 13.20 – Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Indywidualna praca z dziećmi. Czynności samoobsługowe i porządkowe. Zabawy dowolne. Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne
13.20 – 13.30 - Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. Czynności porządkowo – higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.
13.30 – 13.45 przygotowanie do podwieczorku; czynności higieniczno-sanitarne
13.45 – 14.00 podwieczorek