RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE 5 - LATKÓW
6.30 – 8.00 schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczycielki z dziećmi
i rodzicami; zabawy w kącikach zainteresowań; zajęcia wynikające z własnej aktywności dzieci; zabawy swobodne na dywanie i przy stolikach przy niewielkim udziale nauczyciel
7.50 – 8.00 przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno-sanitarne
8.00 – 8.30 śniadanie
8.30 – 9.00 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe lub zestaw ćwiczeń gimnastycznych porannych, ćwiczenia zmysłowe, logopedyczne (oddechowe, artykulacyjne); monitorowanie rozwoju dzieci, praca wyrównawcza; utrwalanie poznanych treści (wierszyków, rymowanek, piosenek itp.)przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć,zajęcia dodatkowe:język angielski
9.00-9.30 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego
9.30 – 10.15 zabawy dowolne według zainteresowań dzieci: konstrukcyjne, tematyczne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
10.15 – 10.45 spacery i zabawy na powietrzu; obserwacje przyrodnicze; zabawa ruchowa, zajęcia sportowe, gry i zabawy organizowane i inspirowane przez dzieci
10.45 – 11.00 przygotowanie do obiadu; czynności higieniczno-sanitarne
11.00 – 11.30 obiad
11.30 – 13.30 poobiedni odpoczynek – wyciszenie, relaksacja, słuchanie bajek; zabawy oparte na spontanicznej aktywności dziecka w sali, zabawa dydaktyczna. Przy sprzyjających warunkach pogodowych pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub spacer
13.30 – 13.45 przygotowanie do podwieczorku; czynności higieniczno-sanitarne
13.45 – 14.00 podwieczorek
14.00 – 15.30 słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami; czynności porządkowe; pobyt w ogrodzie przedszkolnym; rozchodzenie się dzieci; rozmowy z rodzicami